I greenkeeper afdelingen har vi som sædvanlig travlt, og med en hjemsendt medarbejder, og i perioder ingen brug af frivillige som vi ellers plejer, grundet Corona, så har der været ekstra opgaver. Vi er ved at have afviklet ferie og afspadsering, og alle maskiner er ved at være gennemgået, så de er klar til når foråret kommer.

Der er lavet en del opgaver på banen hen over vinterperioden; drænings opgaver, nyt overløb på hul 8, oprydning af skov og så videre.
Samtidig med har vi brugt tid på at holde banen åben og i fin stand, hen over julen og helt til starten af januar, indtil vinteren lukkede banen helt.

Selv om det ikke er til at tro efter denne periode med hård frost, så har vi faktisk kun været på vinter greens i ca. 2 måneder.
Jeg håber på, at I vil vise tålmodighed lidt endnu, da banen lige nu er meget sårbar.
Alle ”sår”, fra nedslagmærker, slid fra sko/spikes, maskiner og så videre, der kommer nu, vil ikke kunne lukke sig før der kommer rigtig varme/jordvarme igen.
“Sår” betyder større risiko for svampeangreb, og når greens ikke gror, så vil et sådan angreb på nuværende tidspunkt betyde, at greens kan være i dårlig stand et stykke ind i foråret.
Selv om greens ser rigtig fine ud, og det er de, så vær tålmodig, det lønner sig med gode greens fra starten af sæsonen i stedet for.
Når jeg siger lidt endnu, så mener jeg indtil nattefrosten er væk, og temperaturen er højere, hvilket forhåbentlig kun drejer sig om nogle dage/uger.

Det er lige nu tilladt at køre på scooter, og lignende på banen.
Jeg forventer, at der bliver åbnet for kørsel med buggy samtidig med, at greens åbner.
Husk der er altid åben for kørsel på Pay & Play banen, under eget ansvar.

Lige nu er vi i fuld gang med klargøring af:

  • 18 hullers og Pay & Play banen
  • De sidste maskinelle klargøringer
  • Ramme til nye reklamebannere
  • Reparationer efter heste på banen
  • Rækværk på p-pladsen
  • Plankeværk omkring boldmaskinen på udslagsbanen
  • Flytning af skilte på udslagsbanen
  • Elstik til campingvogne/autocamper osv.

For at nå i mål med så mange af disse opgaver som muligt vil vi nu, efter de nye Corona restriktioner, hvor vi kan mødes op til 25 personer udendørs, begynde at lægge opgaver ud til frivillige igen.

I stedet for en stor arbejdsdag, vil vi afholde 4 dage, hvor der er tilmelding, og et max på 20 frivillige, plus medarbejdere.
Dagene vil blive torsdag d. 11/3, torsdag d 18/3, tirsdag d 23/3 og lørdag d 27/3 – disse dage kan man tilmelde sig, og gerne flere dage hvis man har lyst.
Alle dage mødes vi klokken 9-13 og afslutter, efter klubbens nye retningslinjer omkring forplejning af frivillige, med kaffe/ øl, vand og brød – eller et let måltid, udendørs ved maskinhuset.
Tilmelding til Kristian Munk på maskinhus@sport.dk, med navn, og hvilken dag/dage I kommer.
Opgaverne er mange og varierende, så der vil være opgaver til alle.
De fleste opgaver bliver på banen og nogle byggeprojekter omkring klubhuset udendørs.
Der vil måske være lidt små opgaver inde i klubhuset, og alt bliver gennemført efter Corona restriktionerne.

Til sidst vil jeg gerne slå et slag for vores AD HOC arbejdshold, som er et hold af frivillige, der står klar til forskellige små opgaver/projekter.
Det foregår på den måde, at jeg har alle tilmeldte på en mailliste, og når jeg har en opgave, så sender jeg en mail rundt til alle på maillisten, med en beskrivelse af opgaven.
De frivillige på maillisten melder så retur, hvis det er noget de har tid og lyst til.
Det gode ved denne måde at være frivillig på er, at man melder ind på de opgaver de syntes er spændende.
Derfor håber jeg at oparbejde en mailliste med rigtig mange frivillige, så vi kan fordele opgaverne, og på den måde forskønne hele vores dejlige anlæg.

Tilmelding til AD HOC holdet til Kristian Munk på mail maskinhus@sport.dk.

Med håb om en god sæson 2021

Greenteam TSG